Mucizelerle ilgili temel problem, onların (mantıksal olarak) mümkün olup olmadığı değildir. Aksine, mucizeleri düşündüğümüzde bir dizi başka problem ortaya çıkar. Bazı olası konu başlıklarına bakalım.
- Doğaüstü diye bir şey var mı? Ve bir mucize iddiasında bulunmadan evvel Tanrı’nın muhtemelen var olduğunu da kanıtlamak zorunda mıyız?
- Bir mucize veya doğaüstü olay ile karşılaşırsak, bunu Tanrı’nın yaptığını nasıl anlarız?
- Söz konusu mucize olayının, bilim tarafından açıklanmayacağını nasıl bileceğiz?
- Mucize iddialarını yalnızca şahitlik/tanıklık delillerine dayanarak kabul etmek, rasyonel olarak makul müdür? Eğer öyleyse, kanıtın gerçekten de epey güçlü olması gerekmez mi?
- Tanrı mucizeler yaratmak ister mi? Tanrı’nın mucizeler yaratmak istemeyeceğini varsaymak için sebepler var mı?
- Niçin doğanın düzenliliğinde küçük bir boşluk olduğunu düşünmek yerine bir mucize olduğunu düşünelim?
Diğer bir ifadeyle, “Tanrı, muhtemelen İsa’yı ölümden sonra diriltti” gibi bir mucizeyi kanıtlamak için pek çok problemin üstünden gelmek gerekir.
Jonathan David Garner– “Do Miracles Actually Happen?”, (Erişim Tarihi: 29.11.2020)
Çevirmen: Taner Beyter