Giriş Tanrı’nın bizi yaratmaması gerektiği görüşü yeni bir görüş değildir. Örneğin, Richard R. La Croix 1974’te şöyle demiştir: Belki Tanrı son derece
Okumaya Devam EtMuhtemelen teizmin karşılaştığı en büyük güçlüklerden biri kötülük problemidir (belki de acı ve/veya ıstırap problemi olarak da anlaşılabilir) Zira her şeyi bilen,
Okumaya Devam EtHAIAFE (Heaven Ab Initio Argument From Evil: Cennetten Gelen Kötülük Argümanı) Tanrı’nın varlığına karşı güçlü bir argümandır; Tanrı’nın var olmadığına dair bir
Okumaya Devam EtFilozoflar “kötülük problemi” ile kabaca, dünyamızdaki acı, ahlaksızlık, cehalet ve diğer kötülüklerin teizme karşı güçlü bir kanıt olup olmadığı sorusunu kastetmektedir. [1]
Okumaya Devam Et1. Cennette Tam Olarak Ne Yaparız? Filozoflar geleneksel dinleri eleştirmeye başladıklarına ilgileri neredeyse her zaman teizme yönelir. Diğer farklı türden geleneksel dini
Okumaya Devam EtGiriş Din Felsefesi, Tanrı’nın varlığı ve doğasına dair meseleler, din dili, mucize, dua, kötülük problemi, din ile bilim ve din ile etik
Okumaya Devam EtDin felsefesinin Tanrı’nın varlığı tartışmaları çerçevesindeki zengin argüman spektrumunda diğerlerinden önemli bir noktada ayrılan bir argüman geleneği, ontolojik argümanlardır. En çok tartışılan
Okumaya Devam EtÖz Bu makalede, Michael Tooley’in kötülükten gelen delilci argüman versiyonlarından olasılıksal olanını irdelemeye çalıştım. Öncelikle giriş bağlamında bu argüman versiyonlarına değindim ve
Okumaya Devam EtLiteratür’de “kötülük problemi” olarak adlandırılan mesele klasik teizme yöneltilmiş en ciddi itirazlardan birisi olarak güncelliğini muhafaza etmeye devam eden konuların başında gelir.
Okumaya Devam Et