Giriş Din Felsefesi, Tanrı’nın varlığı ve doğasına dair meseleler, din dili, mucize, dua, kötülük problemi, din ile bilim ve din ile etik
Okumaya Devam Etİskoç filozof David Hume 1776 yılının yaz ayında ölüm döşeğinde uzanmışken insanlar onun ölüm haberini merakla bekliyordu. 18. yüzyıl Britanya’sında çok az
Okumaya Devam Et19. yüzyılın Alman filozofu Friedrich Nietzche, Hristiyanlığa karşı ciddi bir tutum sergilemiş olsa bile, [ona karşı] karışık duygulara da sahiptir. Friedrich Nietzsche
Okumaya Devam EtDin felsefesinin Tanrı’nın varlığı tartışmaları çerçevesindeki zengin argüman spektrumunda diğerlerinden önemli bir noktada ayrılan bir argüman geleneği, ontolojik argümanlardır. En çok tartışılan
Okumaya Devam EtGiriş Bu [makalede], nihai olarak kesin bir sonucu olduğunu iddia etmemekle birlikte, ateizm için geliştirebileceğim en iyi argümanı öne sürmeye çalışacağım ve
Okumaya Devam EtÖz Bu makalede, Michael Tooley’in kötülükten gelen delilci argüman versiyonlarından olasılıksal olanını irdelemeye çalıştım. Öncelikle giriş bağlamında bu argüman versiyonlarına değindim ve
Okumaya Devam EtAlexander Pruss “Teizm ve Qualia” (https://onculanalitikfelsefe.com/teizm-ve-qualia-alexander-pruss/) makalesinde şu altı öncülün mantıksal olarak uyumsuz olduğunu iddia ediyor: Ardından Pruss, “Teizm Doğru İse Qualia
Okumaya Devam EtGazali, felsefenin dini düşünceyle ilişkisi konusundaki şüpheciliğiyle tanınır. Gerçekten de çeşitli felsefi argümanlara yönelttiği ve kendisinin de reddiyeler olarak adlandırdığı eleştirileriyle ünlüdür.
Okumaya Devam EtHayatın anlamına yönelik genel kanaat, bunun, ateistler için temellendirilmesi daha zor olduğu yönündedir. Teistik bir Tanrı’ya inanıyorsanız hayatın doğal olarak daha anlamlı
Okumaya Devam Et