Teistler Tanrı’nın var olduğuna ve ateistler Tanrı’nın var olmadığına inanır, agnostikler ise konuya dair yargılarını askıya alır. Peki bu yaklaşımlar “Tanrı” derken
Okumaya Devam EtTanrı’nın varlığına dair sorular Tanrı’nın var olup olmadığını sorarlar; fakat teizmin aksiyolojisi Tanrı’nın varlığının, dünyamız ve yaşayanların değeri açısından nasıl bir fark
Okumaya Devam EtEditör notu: metin boyunca “nonresistant nonbelief” kavramı kullanılmaktadır. Bu kavramı anlamaksızın metinde yer alan iddiaların tam olarak neye denk düştüğünü kestirmek epey
Okumaya Devam EtDiriliş argümanı, ölümünün ardından İsa’ya ne olduğunu açıklamaya çalışan hipotezler arasında “Tanrı Nasıralı İsa’yı ölümden diriltti” açıklamasının tarihsel anlatı içerisinde en iyi
Okumaya Devam EtDelilci Cehennem Argümanı, cehennemin varlığının, (eğer varsa) Tanrı’nın varlığını ihtimal dışı kıldığını ileri sürer. İlk argüman, cehennemin var olduğunu varsayacaktır. Başka bir
Okumaya Devam EtBrian Leftow, modal ontolojik argümanın kilit öncülü olan “modal ontolojik argümanın mümkünlülük önermesi” lehine olacak türden bir argüman önermektedir. Leftow, insanların Tanrı
Okumaya Devam EtBen bir ateistim. Yani Tanrı’nın var olmadığına inanıyorum. İnsanlara bunu söylemekten de hiç çekinmem (bu gibi felsefi yazılar yazdığım zamanlar hariç), ancak
Okumaya Devam Et“Evrende devasa bir madde yığını var. Bu madde yığınında meydana gelen bir takım rastlantısal süreçler, sınırsızca varlıklar türetiyor. Bu varlıklar bir döngü
Okumaya Devam EtKaptanın bir amirali taklit ettiğini ve şöyle bağırmış olduğunu varsayalım: “Sancak alabanda!” Denizciler sancak tarafına doğru dönmelilerdi ve kaptanın bunu emretme yetkisi
Okumaya Devam EtAteist filozof Paul Draper, J.L. Schellenberg’in İlahi Gizlilik Argümanı’na pek inanmamış gibi görünüyor. Schellenberg’in argümanı şudur: Eğer Tanrı varsa, ona karsı inat
Okumaya Devam Et