“Ana Rahminde Biçim Vermeden Önce Tanıdım Seni / Yeremya” (1:5) – Alexander Pruss

/
188 Okunma
1 min read
  1. Her zaman için: Eğer X (nesnel olarak) Y’yi biliyorsa, o zaman Y mevcuttur. (sadeleştirici) (Öncül)
  2. Ben var olmadan önce, Tanrı’nın (nesnel olarak) beni bildiği doğruydu. (Öncül)
  3. Öyleyse, ben var olmadan önce, var olduğum doğruydu (sadeleştirici). (1 ve 2)
  4. 3’ten, sonsuzculuk doğrudur. (Eğer 3.öncül doğruysa, sonsuzculuk da (eternalizm) doğrudur)
  5. O halde, sonsuzculuk doğrudur. (3 ve 4)

Bu argümanın başka bir versiyonu, “(nesnel olarak) bilir” yerine “haklı bir sevgiye sahiptir” ifadesini kullanır.


Çevirmen Notu: Sonsuzculuk (eternalism), geçmiş ve gelecek gibi zaman kiplerini reddeden, zamanı başlangıcı veya sonu olmayan bir mefhum olarak kavrayan yaklaşımdır. Pruss, argümanını desteklemek için bu yaklaşıma yaslanırken bir diğer yandan bu yaklaşımın doğru olduğu sonucunun da makul olduğunu göstermeye çalışmaktadır. Bu yöntemin, epey zekice olduğunu düşünüyorum.

Alexander Pruss- ‘Before I formed you in the womb I knew you’ (Jeremiah 1:5)”, (Erişim Tarihi: 23.11.2020)

Çevirmen: Taner Beyter

Ankara Üniversitesi Coğrafya Bölümü’nü bitirdi, şu an Hacettepe Antropoloji öğrencisidir. Felsefe master eğitimine ise ara verdi. Etik, din, epistemoloji ve siyasetle ilgilenir. Öğretmen olup, STK’larda görevlidir.

Bir cevap yazın

Your email address will not be published.

Önceki Gönderi

Aristoteles’in İyimserlik ve Kötümserliği – Alexander Pruss

Sonraki Gönderi

Vejetaryen Olmak İsteyen Birinin Soruları ve Cevaplar – Taner Beyter

En Güncel Haberler Analitik Felsefe