Bu yazıdaki amacım, Plantinga’nın Natüralizme Karşı Evrimsel Argümanı’na (NKEA) benzer bir epistemik argüman ileri sürmektir. Bu argümandaki ana fikir, evrim gerçekliğinin teizme
Okumaya Devam EtPaul Draper bir ateist filozof. Ancak o, ateist olmasına rağmen hala Tanrı için bazı kanıtlar olabileceğini düşünüyor. Bilhassa, Tanrı’nın varlığına dair bir
Okumaya Devam Et“Ateizm” ile, genel olarak “güçlü ateizm” olarak adlandırılan şeyi kastediyorum. Güçlü ateizm, ilahların var olmadığına yönelik bir pozisyondur. Spesifik olarak, güçlü ateizm
Okumaya Devam EtSığ bir materyalizm anlayışı, yüzeysel bir madde algısına yol açar. Madde tanımını, sağduyularımızı ölçüt olarak düşündüğümüzde aşağı yukarı alışılagelmiş deneyimlerimiz ile ediniriz.
Okumaya Devam EtBu yazıda Thomas Kuhn’un bilimsel metot karakterizasyonunun akademideki iki öncü okul olan realizm ve inşacılık (constructivism) arasında devam eden gerilimi tetiklemede oynadığı
Okumaya Devam Et(Bilimin kör noktası yaşanmış deneyimin göz ardı edilmesidir.) Zaman problemi modern fiziğin en büyük problemlerinden biridir. Bu muammanın küçük bir kısmı kozmolojiktir.
Okumaya Devam EtBölüm I: W.V. Quine tartışmasız şekilde 20. yüzyılın en büyük filozoflarından biriydi. Felsefedeki çalışma alanlarının neredeyse tamamı etik ve politiğin dışındaydı: mantık,
Okumaya Devam Et1. Giriş ‘Mutluluk iyidir.’ ‘Masumları cezalandırmamalıyız.’ ‘Cömertlik iyi bir kişilik özelliğidir.’ (1) Ahlaki realistler bunun gibi etik önermelerin objektif olarak doğru olduğunu
Okumaya Devam EtFelsefe ve bilim hem kendimizi hem de geri kalan dünyayı öğrenmenin yoludur. Bu makalede, bilim ve felsefenin birbiriyle örtüşüp örtüşmediği ve ne
Okumaya Devam Et0. Giriş Tim Stratton, FreeThinkingMinistries web sitesini yöneten bir apolojist. “Natüralizme Karşı Özgür Düşünme Argümanı (FAAN)” adını verdiği bir argümanı var. Argüman
Okumaya Devam Et