Nedenselliğin karşı olgusallık teorisi kısaca “A, B’nin nedenidir, yalnızca ve yalnızca eğer A gerçekleşmeseydi, B gerçekleşmeyecekti” şeklinde tanımlanabilir. Teori esasında “A, B’nin
Okumaya Devam EtGiriş Din Felsefesi, Tanrı’nın varlığı ve doğasına dair meseleler, din dili, mucize, dua, kötülük problemi, din ile bilim ve din ile etik
Okumaya Devam EtNeden hiçbir şey yerine bir şeyler vardır? Sezgisel olarak hiçbir şeyin var olmadığı söylenebilir, ancak yine de siz ve ben, bir evren
Okumaya Devam EtThomizm, filozof ve teolog Thomas Aquinas’ın çalışmalarının ve düşüncelerinin mirası olarak ortaya çıkan bir Orta Çağ felsefi okuludur. Onun Summa Theologica eseri,
Okumaya Devam EtGiriş Mükemmel varlık teizmi (perfect being theism) gerek Yahudi, Hristiyan, Müslüman inananların ezici çoğunluğunun inanç sistemlerinin temelinde bulunmasıyla, gerekse din felsefesinde akademik
Okumaya Devam EtSoruyu “evet” veya “hayır” şeklinde cevaplamak teist biri açısından benzer şekilde problemli olduğundan soru bir ikileme yol açmış olur. Çözümü adına sunulan
Okumaya Devam EtThomas Aquinas’ın Tanrı’nın varlığını kanıtlamaya dair birinci yolu şöyledir: Bazı şeyler hareket halindedir. (yani değişmektedir). Örneğin; suyun sıcakken soğuk olması, benim hastayken
Okumaya Devam EtKopernik görüşlerini ilk olarak 1514’te dolaşıma soktu ama Katolik Kilisesi, Engizisyonun 1616’da Galileo’ya çektiği ihtara kadar Kopernik’in günmerkezli kozmolojisini cezalandırmaya yeltenmedi. Madem
Okumaya Devam EtAquinas’ın birincil/ikincil nedensellik modelinin olduğu bir Thomistik metafizik ele alalım. Ne zaman yaratılmış bir nedenin sonucu olsa bu etki yalnızca Tanrı’nın birincil
Okumaya Devam EtŞu iki görüşü bir arada benimsemek oldukça güç görünmektedir: (a) Aquinas’ın transsübstansiyonda (ÇN: Ekmek ve şarabın İsa’nın eti ve kanına dönüştüğünü iddia
Okumaya Devam Et