Felsefe tarihinin en önemli filozoflarından biri olan Aristoteles, Metafizik kitabına şu cümleyle başlar: “Tüm insanlar doğaları gereği bilmeyi arzularlar.” Aristoteles’ten günümüze insanların,
Okumaya Devam EtEğer biri size bir konu hakkında neye inandığını söylerse ve buna neden inandığından bahsederse, size bir argüman sunmuş olur. [1] Argümanlar, başka
Okumaya Devam EtFelsefedeki birçok önemli tarihsel şahsiyet, hayatı bu terimlerle ifade etmeseler de hayatı anlamlı kılan bir şey varsa bunun ne olduğu sorusuna bir
Okumaya Devam EtO, felsefenin kalbindeki dramatik bir fırtına ve teşvikleriyse daha önce hiç olmadığı kadar değerli. Søren Kierkegaard’ın fikirlerinden daha genç yaşlarımdayken etkilenmeye başladım
Okumaya Devam EtOkulların öğrencilere önemli bilgiler öğreterek ve beceriler kazandırarak eğitmesi beklenir. Ancak, okullar bazen öğrencileri endoktrine etmekle (aşılama yapmakla) suçlanır: Örneğin öğrencileri belirli
Okumaya Devam EtEbu Nasr el-Farabi (870-950) Arap felsefe geleneğinde Aristo’dan sonra ‘’İkinci Öğretmen’’ olarak (el muallimus sani), Latin Batı geleneğinde Alpharabius/Alfarabi olarak bilinen, İslam
Okumaya Devam EtÇoğu kişinin, hala, Darwin’in evrim teorisinin, fikirlerin evrimsel bir meyvesi olmaktan ziyade aniden ve birdenbire ortaya çıkan bir şey olduğuna inanması büyük
Okumaya Devam EtHümanizm, felsefede daha insan merkezli (ve daha az din merkezli) bir yaklaşım benimseyen bir Rönesans hareketidir. İnsanlığa nihai bir inancı vardır; insanın,
Okumaya Devam EtFelsefe tarihinde sofistler adındaki bir grubun, retorik adını verdikleri hitabet ve ikna etme becerileriyle toplumsal ve felsefi birçok konu başlığına dahil oldukları
Okumaya Devam EtÇevirmenin Önsözü Bilindiği üzere dini epistemoloji, genel olarak, dini inancın ya da dini bilginin felsefi bir şekilde değerlendirilmesidir. Dini inançların epistemik statüsü
Okumaya Devam Et