Din felsefesinin Tanrı’nın varlığı tartışmaları çerçevesindeki zengin argüman spektrumunda diğerlerinden önemli bir noktada ayrılan bir argüman geleneği, ontolojik argümanlardır. En çok tartışılan
Okumaya Devam EtAlexander Pruss “Teizm ve Qualia” (https://onculanalitikfelsefe.com/teizm-ve-qualia-alexander-pruss/) makalesinde şu altı öncülün mantıksal olarak uyumsuz olduğunu iddia ediyor: Ardından Pruss, “Teizm Doğru İse Qualia
Okumaya Devam EtKötülük Problemi, Hassas Ayar Argümanı’ndan daha güçlü bir argüman değil. Hatta, bu iki argüman birbiriyle güzel bir şekilde eşleşebilir. Hassas Ayar Argümanı’nın
Okumaya Devam EtYazdığım zaman benim için oldukça önemli olan bir yazıda, Çifte Etki Prensibinin (Principle of Double Effect) niyetten çok icraatları ile ilgilenmesi gerektiğini
Okumaya Devam EtŞu üç durumu değerlendirin: 1. Bob, Alice’in onunla çıkmak isteyip istememesini umursamıyor. Ve eğer Alice istiyorsa onunla çıkmak istiyor. 2. Carl, Alice’in
Okumaya Devam EtGrotius’un acayip bir görüşü vardı: yalan söylemek hiçbir zaman caiz değildir ancak, “doğal hukukun amaçları için,” sadece gerçeğe hakkı olan insanlara yönelik
Okumaya Devam Etİşte komik ve mantıksal olarak geçerli bir argüman: Hakikatler arasındaki analitik/sentetik fark, a priori/a posteriori arasındaki farkla aynıdır. Hakikatler arasındaki analitik/sentetik fark
Okumaya Devam EtŞu soru kafamı kurcalayan ve pek fazla tartışıldığını görüp duymadığım bir soru: Tanrı’nın emir vermek veya bir şeyi ileri sürmek gibi söz
Okumaya Devam EtAşağıdaki düşünceyi çok fazla sezgisel çekime sahip buluyorum: Bazı zihinsel durumların araçsal olmayan ahlaki önemi büyüktür. Hiçbir fiziksel beyin durumu, bu tür
Okumaya Devam EtYıllardır, inancın yalnızca yüksek derecede bir güven/itimat olduğu yönündeki yaklaşıma eğilimliyim, ancak bu sabah ki şu tartışma beni bu görüşten uzaklaştırıyor ve
Okumaya Devam Et