Kısa bir süre önce Edward Feser, Tanrı’nın varlığına yönelik argümanlar üzerine yeni bir kitap çıkardı. Bu kitapta İlahi Gizlilik Argümanı’na cevap verdiği
Okumaya Devam EtTanrı ve acı çekmek (kötülük) söz konusu olduğunda, özgür iradenin de bahsi geçer. Özellikle de şöylesi cümlelerde; İnsanlar özgür irade sahibi değilse,
Okumaya Devam EtFilozoflar gördükleri kötü akıl yürütmelerden şikayet etmeyi severler. Diğer insanlar nasıl olur da böylesi aptal safsatalara düşebilirler ki? Mevcut durumlarının ne kadar
Okumaya Devam EtDünyanın varoluşu, bir şekilde Tanrı’ya dayanır. Tarih boyunca, filozoflar ve teologlar bu sonuca varmış veya bunu bir varsayım olarak kabul etmişlerdir. Ama Tanrı’nın
Okumaya Devam EtThomizm, filozof ve teolog Thomas Aquinas’ın çalışmalarının ve düşüncelerinin mirası olarak ortaya çıkan bir Orta Çağ felsefi okuludur. Onun Summa Theologica eseri,
Okumaya Devam EtBu satırları yazarken dahi, dinin adeta dünyadaki bütün kötülüklerin sebebi olduğunu, tıpkı arsenik gibi insanları zehirlediğini, bundan da öte din denilen şeyin
Okumaya Devam EtKelam Kozmolojik Argüman aşağıdaki gibidir; Var olmaya başlayan her şeyin bir sebebi vardır. Evren var olmaya başlamıştır. O halde Evren’in bir sebebi
Okumaya Devam EtÖzet Çağdaş felsefi teolojide ilahi basitlik doktrini dikkatleri tekrar üzerine çekmeye başladı.[1] Konuyla ilgili literatür, doktrinin son zamanlarda yapılan yeni savunmalarıyla genişledi.[2]
Okumaya Devam Et1. Tanrı’nın Yüceliği İbrahim-i inançların Tanrı anlayışı şudur: O mükemmeldir –yani her şeye kadir, her şeyi bilen, tümüyle iyi, evrenin yaratıcısı, kendiliğinden
Okumaya Devam EtCennet ve cehenneme dair çeşitli Hristiyan görüşlerinin arkasında hayatlarımızın mezardan sonra da devam ettiği (yaşam sonrası üzerine yazımız için) yönünde daha temel
Okumaya Devam Et