Cennet ve cehenneme dair çeşitli Hristiyan görüşlerinin arkasında hayatlarımızın mezardan sonra da devam ettiği (yaşam sonrası üzerine yazımız için) yönünde daha temel
Okumaya Devam EtNatüralizm, dünyadaki ahlaki ihtilafların varlığını teizmden daha iyi açıklıyor olabilir mi? Konu etik olunca epey çok ihtilafın (ve anlaşmazlığın) söz konusu olduğundan
Okumaya Devam EtBu makalenin içeriği, Alvin Plantinga ve Daniel Dennett’in 2009 yılında Chicago’daki Amerikan Felsefe Derneği’nde yaptıkları “Are Science and Religion Compatible?” isimli karşılıklı
Okumaya Devam EtOkurlarımın çoğunun muhtemelen bildiği gibi, yaklaşık on yıl boyunca -kabaca 1990’larda- ateisttim. Bazen ateizmi nasıl reddettiğim soruluyor. Bu konuyu The Last Superstition‘da
Okumaya Devam EtTeistler Tanrı’nın var olduğuna ve ateistler Tanrı’nın var olmadığına inanır, agnostikler ise konuya dair yargılarını askıya alır. Peki bu yaklaşımlar “Tanrı” derken
Okumaya Devam EtSwinburne Hristiyanlık, Musevilik ve İslam inançlarının temel inancını oluşturan “teistik Tanrı kavramı” olarak bahsettiği şeye bağlı kaldığını savunur. Bu kavrama göre Tanrı,
Okumaya Devam EtDelilci Cehennem Argümanı, cehennemin varlığının, (eğer varsa) Tanrı’nın varlığını ihtimal dışı kıldığını ileri sürer. İlk argüman, cehennemin var olduğunu varsayacaktır. Başka bir
Okumaya Devam EtTanrı’nın, bilhassa da Hıristiyanlığın Tanrı’sının, varlığına dair tartışmalarda Diriliş Argümanı’nı duymak yaygındır. Argüman, yaygın bir biçimde, “Tanrı’nın İsa’yı ölümden sonra dirilttiği” hipotezinin,
Okumaya Devam EtBrian Leftow, modal ontolojik argümanın kilit öncülü olan “modal ontolojik argümanın mümkünlülük önermesi” lehine olacak türden bir argüman önermektedir. Leftow, insanların Tanrı
Okumaya Devam EtBen bir ateistim. Yani Tanrı’nın var olmadığına inanıyorum. İnsanlara bunu söylemekten de hiç çekinmem (bu gibi felsefi yazılar yazdığım zamanlar hariç), ancak
Okumaya Devam Et