Özet Yanılmazcılık görüşü bilgiyi “inancın yanış olma olasılığı tasavvur bile edilemez” düşüncesi çerçevesinde karakterize eder. Dışsalcılar, Descartes’ın bu düşüncesini öznenin bilişselliğinin olası
Okumaya Devam EtGiriş Dışsalcılık (Externalism), epistemolojide, bir inancın gerekçelendirme durumunu etkileyebilecek şeyin, inananın, içsel faktörlerinin dışında, başka faktörlerde bulunduğu görüşüdür. Bu nedenle “dışsal” (yani
Okumaya Devam EtEpistemoloji, bilginin ve gerekçelendirilmiş inancın doğası ile kapsamına dair yapılan incelemedir. Bu disiplin, bilginin doğası ile “doğruluk”, “inanç” ve “gerekçelendirme” gibi kavramlarla
Okumaya Devam Etİlk olarak 9 Temmuz Cuma günü 1999’da yayımlandı, 7 Kasım 2017 Salı günü önemli revizyon yapıldı. Çağdaş erdem epistemolojisi (bundan sonra EE
Okumaya Devam EtÖZ Bu yazıda, tanımında yer alan “kesinlik” unsurundan dolayı bilginin bağlamsal olmadığını ve olamayacağını iddia ediyorum. Ancak bağlamsalcılığın, özellikle de Annis tarafından
Okumaya Devam EtGiriş Felsefenin bilime önsel ve hatta bilimden daha imtiyazlı bir statüye sahip olduğu yaygın bir kabuldür. Bilgi problemini, “ilk felsefe” olarak da
Okumaya Devam EtS öznesinin ö önermesini bilmesi, geleneksel bilgi tanımına göre, (1) S’nin ö’ye inanması, (2) inanç ö’nün gerekçelendirilmesi ve (3) ö’nün doğru olması
Okumaya Devam Et1. Gettier Durumlarına İlişkin Problemin Ortaya Konulması Gettier durumları, Amerikan filozofu Edmund Gettier’in 1963 yılında “Is Justified True Belief Knowledge?” adlı makalesinde
Okumaya Devam EtEpistemoloji disiplindeki gerekçelendirme tartışmalarının tarihi, kimileri için çok uzun bir geçmişe sahip olmasa da yoğun bir içeriğe sahiptir. Burada ve burada, burada,
Okumaya Devam EtGiriş Antik Yunan’dan günümüze kadar uzanan süreçte, epistemolojinin en temel tartışma konularından biri, bilginin neliği olmuştur. Bilginin ne olduğuna dair derinlikli bir
Okumaya Devam Et