Aquinas’ın birincil/ikincil nedensellik modelinin olduğu bir Thomistik metafizik ele alalım. Ne zaman yaratılmış bir nedenin sonucu olsa bu etki yalnızca Tanrı’nın birincil
Okumaya Devam EtMetafiziğin ne olduğunu anlatmak kolay değildir. Antik çağ ve Orta çağ filozofları, metafiziğin tıpkı kimya ve astroloji gibi ele aldığı konu ile
Okumaya Devam EtAristoteles şu üç iddiayı kabul ediyor gibi görünmektedir: Şeyler çoğunlukla doğalarına uygun bir şekilde davranırlar. İnsanların çoğu kötüdür. İyi davranmak doğana uygun
Okumaya Devam EtAristotelesçi zeminde aşağıdaki önermeyi savunacağım: Sahip olunan potansiyellerle eşzamanlı olan potansiyellerin gerçekleşme durumları vardır. Özellikle eternalizmin (sonsuzculuk), potansiyelleri gerçeklikleriyle birlikte eş gerçek
Okumaya Devam Etİşte cisimlerin, cisimlerin parçaları olmadığına dair Aristotelesçi bir aksiyom için çabucak ve basit bir argümanı: Cisimlerin parçaları cisimler içinde en azından kısmi
Okumaya Devam Et1. Felsefe anlamdaki potansiyellik kavramı Aristoteles’in onu ortaya atışından beri pek de büyük ölçülerde değişmemiştir. Potansiyel olan şey, bir nesne veya bir
Okumaya Devam EtJ. L. Mackie, Ethics: Inventing Right and Wrong adlı kitabında ahlaki değerlerin nesnelliğine karşı meşhur “tuhaflık argümanını” öne sürer. Argümanın hem metafiziksel
Okumaya Devam EtSığ bir materyalizm anlayışı, yüzeysel bir madde algısına yol açar. Madde tanımını, sağduyularımızı ölçüt olarak düşündüğümüzde aşağı yukarı alışılagelmiş deneyimlerimiz ile ediniriz.
Okumaya Devam Et“Hadi ama, dürüst ol! Hepiniz Herkül, Horatius ya da Orpheus dinlemektense kuaförünüzü dinlemeyi tercih edersiniz. Bokları altınmışçasına kibirli konuşuyorlar!” Amadeus filminde Mozart
Okumaya Devam EtMutluluğun sırrını vadeden kitap, ders ve yazılardan, birçok kişi gibi ben de şüpheleniyorum. Bence mutluluk anlıktır. Mutluluk arkadaşlarla sohbet ederken edinilen bir
Okumaya Devam Et