Thomas Aquinas’ın Tanrı’nın varlığını kanıtlamaya dair birinci yolu şöyledir: Bazı şeyler hareket halindedir. (yani değişmektedir). Örneğin; suyun sıcakken soğuk olması, benim hastayken
Okumaya Devam EtYapılan yeni bir araştırma, ateistlerin ve teistlerin ahlaki pusulalarının, birkaç yönden farklı olabileceğini ortaya koydu. Ancak bazı yönlerden iki grup arasındaki ahlaki
Okumaya Devam EtKelam Kozmolojik Argüman aşağıdaki gibidir; Var olmaya başlayan her şeyin bir sebebi vardır. Evren var olmaya başlamıştır. O halde Evren’in bir sebebi
Okumaya Devam EtÖzet Çağdaş felsefi teolojide ilahi basitlik doktrini dikkatleri tekrar üzerine çekmeye başladı.[1] Konuyla ilgili literatür, doktrinin son zamanlarda yapılan yeni savunmalarıyla genişledi.[2]
Okumaya Devam EtModal ontolojik argüman, Tanrı’nın varlığını sadece bilfiil gerçek olan bu dünyada değil, bütün mümkün dünyalarda göstermeye yönelik bir argümandır. Anselm’in (1033-1109) Proslogion
Okumaya Devam Et1. Tanrı’nın Yüceliği İbrahim-i inançların Tanrı anlayışı şudur: O mükemmeldir –yani her şeye kadir, her şeyi bilen, tümüyle iyi, evrenin yaratıcısı, kendiliğinden
Okumaya Devam EtDünya görüşünüz, korona virüsü salgını ve depremler ya da tsunamiler gibi felaketlere nasıl reaksiyon göstereceğiniz konusunda bir farklılık yaratacaktır. Örneğin birçok teist,
Okumaya Devam EtCennet ve cehenneme dair çeşitli Hristiyan görüşlerinin arkasında hayatlarımızın mezardan sonra da devam ettiği (yaşam sonrası üzerine yazımız için) yönünde daha temel
Okumaya Devam EtNatüralizm, dünyadaki ahlaki ihtilafların varlığını teizmden daha iyi açıklıyor olabilir mi? Konu etik olunca epey çok ihtilafın (ve anlaşmazlığın) söz konusu olduğundan
Okumaya Devam Et