Çevirmen Önsözü Quine’ın analitik/sentetik ayrımını reddetmesi analitik felsefe tarihinde bir kırılma noktasını temsil eder. (Bu ünlü makale, dergimizin dördüncü sayısında Emre Can
Okumaya Devam EtMünazara, interaktif bir sosyal iletişim sürecidir. Bir münazaranın taraflarıyla ilişkili en az dört rol olduğunu söyleyebiliriz. İlk köşede, (en az iki kişi,
Okumaya Devam EtAlvin Plantinga eğer Tanrı varsa, O’nun muhtemelen, uygun temel * bir şekilde bilinebileceği fikrini savunmaktadır. Böylece doğal olarak, eğer RAB var ise,
Okumaya Devam EtHümanizm, felsefede daha insan merkezli (ve daha az din merkezli) bir yaklaşım benimseyen bir Rönesans hareketidir. İnsanlığa nihai bir inancı vardır; insanın,
Okumaya Devam EtÇevrimiçi Ortamlar Sosyal medya, epistemik ufkumuzu genişletme potansiyeline sahip olup bizi daha geniş bir insan havuzuyla, hiç olmadığı kadar fazla bilgi ve
Okumaya Devam EtŞüphecilik, Helenistik bir felsefe okuludur. Şüphecilik, en basit haliyle, kişinin doğruluk değeri bulunan iddialardan ve nihai gerçeklerin öne sürülmesinden kaçınması gerektiğini savunur.
Okumaya Devam EtDış Dünya Şüpheciliği, dış dünyaya dair hiçbir şey bilemeyeceğimiz görüşüdür: Bu yaklaşıma göre, mesela, ellerimizin olduğunu, başka insanların var olduğunu veya genel
Okumaya Devam EtÖzet: Bu makale şimdiye dek adlandırılmamış bir epistemik kusuru izah etmektedir: epistemik aldırmazlık. Epistemik aldırmazlık, kişinin kendi düşüncelerinin gerçeklikte bir temelinin olup
Okumaya Devam EtBilimsel realizm hakkındaki tartışmalar, bizzat bilimsel bilginin doğasıyla ilgili olduğu için bilim felsefesindeki hemen her şeyle yakından ilgilidir. Bilimsel realizm en iyi
Okumaya Devam Etİlk olarak 9 Temmuz Cuma günü 1999’da yayımlandı, 7 Kasım 2017 Salı günü önemli revizyon yapıldı. Çağdaş erdem epistemolojisi (bundan sonra EE
Okumaya Devam Et