Birçok muhafazakâr Hristiyan ve Ateist, biyolojik evrim doğruysa Tanrı’nın var olmadığını iddia eder. İronik bir biçimde, birçok muhafazakâr Hristiyan, ateizme yol açtığı
Okumaya Devam Et“Tanrı”yı Tanımlamak Argümanları ele almadan evvel, kullanılan Tanrı kavramının farklı tanımlarına bakmak önemlidir: D1: Tanrı, evreni yaratan ve yöneten, ebedi, mutlak güçlü,
Okumaya Devam EtBu blogda çoğunlukla klasik / geleneksel teizm hakkında konuşuyorum. Klasik / geleneksel teizm, en temelde, mutlak güçlü, mutlak bilgili ve mutlak iyi
Okumaya Devam EtFilozoflar geleneksel olarak analitik ve sentetik önermeleri birbirlerinden ayırırlar. Analitik bir önerme onu oluşturan kavramlar arasındaki ilişkilerden dolayı doğru veya yanlıştır. Bilinen
Okumaya Devam Et(Bu gönderi en son 21 Haziran 2012 tarihinde, daha mantıklı bir sıra izlemesi için düzenlendi. Bu durumun yorum gönderen veya bunları kendi
Okumaya Devam EtÇevirmenin Önsözü Tanrı’nın evrenin her yerinde içkin bir şekilde var olduğunu öne süren panteizm, bu yönüyle teizmden ayrılsa da, ona tamamiyle zıt
Okumaya Devam Etİslam inancını felsefi olarak araştırmak, öncelikle İslam inancının gerçekliğini desteklemek için verilebilecek rasyonel argümanların bir değerlendirmesini de içerir. İslam inancının özü, Tanrı’dan
Okumaya Devam EtTürkçe felsefe yazınında analitik felsefeye dair kitapların ve özellikle bir görüşü analitik metodolojiyle savunan yapıtların eksikliği bu konularla ilgilenenler için bir sıkıntı
Okumaya Devam EtÇevirmenin Önsözü Bilindiği üzere dini epistemoloji, genel olarak, dini inancın ya da dini bilginin felsefi bir şekilde değerlendirilmesidir. Dini inançların epistemik statüsü
Okumaya Devam EtGİRİŞ Bilim ile din arasındaki ilişki, günümüzde bilhassa din felsefesi disiplini altında mütalaa edilen bir tartışma konusu şeklinde tebarüz etmektedir. Bu disiplin
Okumaya Devam Et