Şimdicilik ve Haç – Alexander Pruss

//
793 Okunma
1 min read
  • Bir Hrıstiyanın kendi gündelik sunularını, Mesih’in çarmıhtaki acılarıyla özdeşleştirmesi/birleştirmesi Hristiyan yaşamı için önemlidir.
  • Bir kişinin acılarını, var olmayan şeylerle birleştirmesi Hristiyan yaşamı önemli değildir.
  • Bu nedenle, Mesih’in çarmıhtaki acıları gerçekliğin bir parçasıdır.
  • O halde Şimdicilik yanlıştır.

Çevirmen Notu: Pruss’un bu tip argümanları, gerek içeriği gerekse biçimi olarak epey önemli görünmektedir. Argüman yapılarını Türkçeye kazandırmanın bizce önemli olduğu notunu düşmek istiyoruz.

Şimdicilik Teorisi, şimdilerin ardı ardına gelmesiyle değişim ve akışın meydana geldiğini savunur. Bu teoriye göre var olan her şey şimdide vardır, yani geçmişte var olanlar ve gelecekte var olacak olanlar varlıktan pay alamazlar. Şimdiciliğe göre geçmiş ve gelecek mevcut değildir, mevcut olan tek gerçeklik şimdidir (Oktav, C., & TASLAMAN, O. C. (2017). FELSEFE TARİHİNDE ZAMAN DÜŞÜNCELERİ. KADER: Kelam Araptyrmaları Dergisi15(3).)


Alexander Pruss- “Presentism and the Cross”, (Erişim Tarihi: 17.11.2020), Erişim Kaynağı: http://alexanderpruss.blogspot.com/2019/11/presentism-and-cross.html

Çevirmen: Taner Beyter & Yeşua Özçelik

Bağlantılı Diğer İçerikler

  1. Tanrı ve Zaman – Gregory E. Ganssle (Internet Encyclopedia of Philosophy)
  2. Zamanın A Teorisi’nin Fenomenolojisi – Quentin Smith
  3. Zaman Felsefesi: Zamanın A ve B Teorilerini Anlamak – Taner Beyter
  4. Gödel ve Zamanın Gerçekdışılığı – Edward Feser
  5. Zamanın Bir Başlangıcı Olmalı mıdır? – Zikri Yavuz
  6. Zamanın Gerçek Dışılığı – John Ellis McTaggart
  7. Zaman, Uzay ve Tanrı – Edwerd Feser
  8. Zaman Yolculuğu – Taylor W. Cyr
  9. Zaman Gerçek Mi? – Craig Callender
  10. Zamanı Tanrı Mı Yarattı? – William Lane Craig
  11. Zamanın Gizemi – Michael Strevens & Tim Maudlin
  12. Zaman Felsefesi ve Tanışma Toplantımız – Taner Beyter
  13. Bir McTaggart Savunusu – Alexander Pruss
  14. Tanrı ve Zamanın B Teorisi – Alexander Pruss
  15. Şimdicilik ve Haç – Alexander Pruss
  16. Şimdicilik (Presentism) ve Ex Nihilo Nihil Fit – Alexander Pruss
  17. Şimdicilik ve Kararlar Üzerine – Alexander Pruss
  18. İçsel Zaman ve Tanrı – Alexander Pruss

Ankara Üniversitesi Coğrafya Bölümü’nü bitirdi, Felsefe master eğitimine ise ara verdi. Etik, epistemoloji, din felsefesi ve metafelsefe ile ilgilenir. Evli olup özel bir eğitim kurumunda yöneticilik yapmaktadır.  

2 Yorum

  1. Pruss’un argümanları gerçekten ilginç ama ben onun argümanlarını genel olarak başarısız buluyorum.

    • Katılıyorum, çoğu zaman bana da makul görünmüyor. Ancak beyin fırtınası yapmak için en az Nozick kadar ilginç ve sıradışı argümanları var gibi duruyor.

Taner Beyter için bir cevap yazın Cevabı iptal et

Your email address will not be published.

Önceki Gönderi

İki Etkileşim Problemi – Alexander Pruss

Sonraki Gönderi

Şimdicilik (Presentism) ve Ex Nihilo Nihil Fit – Alexander Pruss

En Güncel Haberler Analitik Felsefe:Tümü